lördag 2 februari 2013

Farväl älskade Ragna

Igår lät vi vår älskade Ragna somna in. 
Hon var för dålig för att vi skulle kunna vänta tills nästa veterinärbesök på onsdag så vi åkte in akut på eftermiddagen. Fler tester visade att hon hade njursvikt som var mycket långt gången. Behandling skulle förlänga hennes liv med högst några månader och eftersom vi märkte att hon led beslutade vi att det var bättre för henne att få somna. Även om vi anat att hon inte skulle klara sig var det fruktansvärt att behöva ta beslutet på så kort tid. Mitt hjärta känns lika tomt som lägenheten är utan henne.
Hon blev bara 2 år och 9 månader gammal men har betytt mer för mig än någon annan av mina kaniner.


2 kommentarer:

  1. Vilken sötnos, jag är inte speciellt religiös men jag är tämligen säker på att hon är i kaninhimlen:) Jag ska köpa dvärgvädur i maj, hoppas bara den blir frisk och lycklig. Vill vara den bästa matte till Skuttis:D


    / Irena


    SvaraRadera