måndag 19 juli 2010

Veterinären

Idag var jag och Ragna på vår första vaccinering. Jag har aldrig vaccinerat en kanin förut eftersom det inte finnas några sådana sjukdomar i Umeå. Men här i Halmstad kryllar det av vildkaniner och då finns risk för både kaninpest och gulsot. Vi var på Halmstad djurklinik där vi fick ett fantastiskt bra bemötande.
Jag hade väntat mig allmän kaos och panik men Ragna var jättelugn och väldigt duktig. Största delen av bussresan var hon dock paralyserad men såfort vi kom hem så tycks hon ha glömt allt det läskiga. Lite mutor i form av knäckebröd höjde humöret ännu mer.

Nu åker jag bort i två veckor och jag vill inte ens tänka på hur mycket jag kommer att gå miste om. Hon kommer att ha växt jätte mycket tills jag är tillbaks. I värsta fall känner hon inte ens igen mig...

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det gick bra med vaccinationen. Jag vet hur det känns när vi åker med kissarna.../ Carina

    SvaraRadera