söndag 12 december 2010

Ute i snön till sist

Pälsen på magen har växt ut nu så idag fick Ragna äntligen komma ut på sin livs första snöpromenad. Tyvärr har det töat och sedan fryst på nyligen så det var snarare is än snö. Ragna var aningen skeptisk och klängde en hel del på oss vilket hon inte brukar göra annars. Men efter en liten stund glömde hon bort det konstiga på marken och sprang runt nästan som vanligt. Jag hoppas det snöar framöver så hon får vara ute i "riktig" snö som går att gräva i.

Här kommer lite bilder från promenaden. Man inser snabbt att snön verkligen är rätt bakgrund för en jättescheck. Här kommer min vackra flicka verkligen till sin rätt.





2 kommentarer:

  1. Åh, hon är verkligen jättevacker! Jag tycker att min Kiddo och din Ragna är väldigt lika. Ju större han blir desto mer lik Ragna blir han. Nova är bra mycket mindre än sin bror och har som mycket rundare former. Hon är även mycket fluffigare i pälsen och ser fortfarande väldigt bebisaktig ut. Kiddo brakar iväg och är redan jättestort tycker jag. Dags att kastrera honom på måndag om en vecka -äntligen!

    SvaraRadera
  2. Aha, men det låter ju lovande att Ragna dragit ner på gnagandet sedan hon blev kastrerad! Tror faktiskt att många av problemen som folk klagar på med sina kaniner hör ihop med hormonerna och att det är stressande att vara fertil till ingen nytta liksom.

    Angående pälsen så har Kiddo skitfin glansig päls medans Nova har den där fluffiga bebispälsen som sagt.

    De får i ju för sig olika foder också, eftersom Nova blir dålig i magen när jag försöker byta till Carrier som Kiddo får. Hon får dock en aktiveringsboll med Carrier per dag utöver den pelletsen hon mår bäst av. Börjar bli lite orolig att hon behöver mer protein, hennes pellets har lägre proteininnehåll nämligen. Men samtidigt så känns det viktigt att hålla magen i form också. Så länge hon mår bra får jag nog fortsätta så här, med olika pellets...

    Hur går det för Ragna nu utan pellets förresten?

    Lååångt inlägg, men du är ju proffs på rasen :)

    SvaraRadera