fredag 28 januari 2011

FURminator

Köpte nyligen den så omtalade FURminatorn och den levde verkligen upp till mina förväntningar! Ragna började fälla hemskt mycket efter umeåresan och det känns som hela lägenheten är täckt med kaninhår. När jag sedan använde furminatorn fick jag på ca 10 min loss en hög med hår stor som en halv Ragna. Fördelen är också att trotts att den ser vass ut så kan man ta i utan att det ens skapar obehag. Ragna verkar tycka att det är trevligt. Så den är både väldigt effektiv och skonsam. Dock så tycker jag inte att den kan ersätta en vanlig karda utan är ett bra komplement när djuret fäller som mest. Kardan fångar ju upp håret medan furminatorn bara drar lös håret med pälsmoln som bieffekt, så den dagliga pälsskötseln utförs fortfarande med karda.
I affärerna är furminatorn jättedyr så ska man köpa en så rekommenderar jag Tradera, där säljs nya för ungefär en hundring.

Furminatorn och en billig karda från Granngården, den perfekta kombinationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar