torsdag 13 januari 2011

Umeåresan

Så var vi tillbaks. Rättare sagt så var jag tillbaks för en vecka sedan men har inte haft tid att blogga.

Ragnas långa resa upp till Umeå blev lite mer dramatisk än vi hoppats på. Tåget var 6 timmar försenat och tåget gick pga detta bara till Vännäs (ca 3 mil från Umeå). När sambon klev av där med Ragna var det 28 grader kallt, tågstationen var låst och anslutningsbussen lyste med sin frånvaro. Det slutade med att han fick ställa sig inne på Ica och ringa hämtning för att stackars Ragna inte skulle bli sjuk.
Själv satt jag i Umeå och väntade och kände mig som den sämsta djurägaren någonsin med förväntningarna att Ragna skulle komma fram både chockad, med en begynnande förkylning och med förstoppning eftersom hon hållt sig hela det dygn det tagit att komma upp. Men Ragna förvånade som vanligt med att vara en riktig tuffing och när hon äntligen kom fram till lägenheten så var hon frisk, verkade helt oberörd och började genast undersöka sin nya bostad.
Tanken var ju att hon skulle bo hos en vän till oss men det gick inte som tänkt, så jag fick böna och be och tillslut gick min snälla mamma motvilligt med på att hon fick bo hos henne. Det var nog i slutändan en bättre lösning eftersom jag kunde ta hand om henne själv istället för att lämna bort henne.
Hemresan gick som tur var smidigare och förseningarna var inte så kraftiga. Det märktes tydligt att Ragna var glad att komma hem igen.

1 kommentar: