måndag 11 april 2011

Att plocka grenar


Dagens höjdpunkt för Ragna var att jag på en cykeltur råkade passera ett nerhugget videträd. Självklart är man snabbt fram och knycker en gren. Det är rent löjligt vad besvärligt det blir att fixa kvistar när man bor i lägenhet. Jag har flera gånger kommit på mig själv med att spana efter folk som beskär sina fruktträd. Det finns väldigt få skogsdungar här ikring och att betala för några små snustorra pinnar från affären är ju inget alternativ, så man får ta sig ut på landet. Det blir ju inte lättare för mig som är nerflyttad norrlänning och har svårt med de många trädslag som finns här i Halland.


När kvistarna tryter får man fixa annat. Gnagträdet från Gnagarboden är en hit.

5 kommentarer:

  1. Åh den där vill jag också ha! Ser mycket mindre ut på bilderna. Jag knycker också grenar när jag kommer åt, eller springer till skogen och plockar nedfallna grenar när ingen ser. Hi hi!

    Lite pinsamt när man släpar hem en massa grenar modell mindre träd. Har flera gånger blivit utfrågad av nyfikna ungar på gården...

    SvaraRadera
  2. Länkar till din blogg. Hoppas det är o.k :)

    SvaraRadera
  3. Har du inte fått ditt paket från Foderbilen?

    SvaraRadera
  4. Jo och recensioner kommer. Men har varit väldigt uppbokad och min dator har gått sönder så blogginsperationen är inte på topp.

    SvaraRadera
  5. Okidoki. Blogginspirationen är inte på topp här heller, men visst underlättar det med fungerande internet.

    Hade gott så länge!

    SvaraRadera