tisdag 5 april 2011

Blandade bilder

Här är lite blandade bilder tagna den senaste veckan.

På kvällarna när Ragna blir som mest hyperaktiv brukar jag stänga ut henne på balkongen en stund, det tycker hon är superskoj och jag får en lugn stund. När hon är nöjd krafsar hon på dörren så släpper jag in henne igen. På sommaren står dörren alltid öppen men än så länge är det lite för kallt.


Härom dagen kom min bamsebeställning från Gnagarboden. Här undersöks några av grejerna och Ragna var mycket nöjd.
Men självfallet var ju kartongen de kom i mest spännande... Egentligen är det extremt onödigt att lägga pengar på kaninleksaker eftersom de som är gratis oftast uppskattas mest.



Ragna har ett schema över var hon ligger under dagen. Före och efter middag är det kökströskeln som gäller. Där kan man hålla utkick efter något ätbart och hålla koll på husse och matte som är mycket i rörelse kring den tiden.

På kvällen är detta bästa platsen för då har man koll på husse och matte som sitter bredvid och ser på tv. Det är mellan stolen och väggen som gäller. Om inte stolen står där duger det inte som liggplats.


Så här mycket päls får man loss från Ragna på ca 5 min. Jag har börjat samla pälsen jag kammar loss och ska tova en liten kanin av den när jag har tillräckligt mycket, bara för att jag kan...

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder på Ragna, tänk att kartong ska vara så roligt :) Kramiz/ svärmor Carina

    SvaraRadera
  2. Rolig idé! Tror dock inte det funkar för mig även om Nougat fäller mycket, rexpälsen är lite för kort...

    SvaraRadera